Mina studier

Tänkte berätta lite mer om vad jag studerar till...
Jag studerar till studie- och yrkesvägledare vid Stockholms universitetdistans vilket innebär att jag studerar mesta av tiden hemma, men vi ses ungefär fyra veckor/termin.
Eftersom jag bor utanför Stockholm så kan jag åka hem på kvällarna även de veckorna. 
Nu har jag precis avslutat termin fyra av sex terminer... Och är klar studie- och yrkesvägledare i juni 2010.
Har gjort två praktikperioder, båda på gymnasium, men den första var en ren samtalspraktik där vi fick lära oss hur man har professionella samtal. Den andra handlade om gruppvägledning där jag och min studiekompis gjorde tre gruppvägledningar och 10 informationsövningar samt var med vid fem lektioner. Kommer göra en tredje praktik som också har inriktning på enskilda samtal.
Vet inte riktigt hur jag kom fram till att jag ville studera till det här yrket, men tror att det är för att jag vill hjälpa människor, men med lite lättare uppgifter än t.ex socionomer som jag också funderade på eller familjerådgivare. Tror att jag är bra på att lyssna och kunna föra ett proffesionellt samtal och att koppla bort mig själv. Om ni har funderingar eller bara vill prata om studier och yrken får ni gärna göra ett inlägg på bloggen eller också meila mig... på [email protected] så ska jag försöka svara så gott jag kan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0